Alla inlägg den 3 september 2022

Av wiolettan - 3 september 2022 08:46


September visar almanackan men det känns inte så, varken i luften ute, eller i min hjärna.  För mig låter september som en höstmånad och den räknas väl dit, till hösten, men sommaren 2022, vart tog den vägen? För mig har den inte varit, så jag får räkna veckorna framöver som ”min sommar”.


Hoppas nu bara att ”min sommar” bjuder på cirka 20 graders värme, inte allt för mycket med regn och helst ingen blåst.  Några önskemål i all enkelhet, bara.  25-30 graders värme, det önskar jag inte för min del.


Egoistiskt?  Ja!  Mycket sol och varmt vill många ha och regn det behövs på många ställen i vårt land. Vi har inte kunnat åka upp till mitt föräldrahem och den lilla stugan vi har där, något i år, men har hört att brunnen som vi får vatten till ledningarna ifrån, den har sinat i sommar och nivån har varit låg. Så, regn behövs.



  

Och, regn har det kommit. Den här bilden tog jag ifrån balkongen, vid det häftiga regnet senast.



 

Någon hade ritat hjärtan i hjärtat. 


Tack för alla fina och snälla kommentar som ni har skrivit till mig. De värmer mitt hjärta.


Ett vänligt ord kan göra under, det läker hjärtats djupa sår.

Det är ett ljus i mörka stunder, en hand som torkar ögats tår.

Ett vänligt ord är änglabud, en hälsning ifrån Herren Gud.



Ska i mitt nästa inlägg skriva om hur en del av de senaste månaderna har varit för Mysingen.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2022 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards