Alla inlägg den 16 september 2022

Av wiolettan - 16 september 2022 08:33


Vi fick före detta val hem i brevlådan reklam från några olika partier, som det brukar komma innan det är dags att ta ställning. Några hade lagt ner röstsedlar i brevet vi fick, tre röstsedlar, en för varje val. Men på kommunalvalets röstsedel, så stod det Solna i stället för Sundbyberg, där jag bor. Det var samma sak från två olika partier. Om jag då hade tagit dessa röstsedlar, som det kan vara smart att göra för att det ska gå snabbare i vallokalen, så hade min röst till kommunalvalet blivit ogiltig, för där stod det ju Solna. Hade alla här i vår stad fått fel lapp? Hur många uppmärksammade detta? Hur många röster blev ogiltiga?


Frågor som jag inte borde bry min hjärna om. Men jag styrktes i min tanke att inte rösta i år, kände mig maktlös. Jo, jag gick och röstade ändå. Inte för att jag tror att min röst gör någon skillnad. Men, om alla tänkte så, ja hur blir det då?



Si så där med vädret, inte för varmt och regnet hänger i luften. Bra med regn kan jag tycka, behövs för att fylla på de mer eller mindre tomma ”förråden”. Här hos oss har det regnat.



 



 


Har ni förresten hört om den lille pojken som bad till Gud om vackert väder till söndagsskolans avslutningsfest. Då han vaknade på söndagsmorgonen så regnade det.

 

”Typiskt” sa pojken, ”nu hann en bonde före”.

 

Förstod ni den?


Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards