Alla inlägg den 21 september 2022

Av wiolettan - 21 september 2022 07:50


Jag har inte varit ute idag, men ändå känner jag det som om hösten är på gång. Det var endast 5 plusgrader på termometern i morse och igår talade väderdamen om markfrost i våra trakter.


Eftersom jag inte tycker att jag har haft någon sommar detta år så är det alldeles för tidigt, men inget att göra åt. Hösten och besiktning av vår bil brukar följas åt, ungefär, och i går besiktigade vi bilen, ja inte vi, men den blev genomgången och befunnen felfri. Inte dåligt, den är i alla fall 22 år.


Vi blir lyckliga som små barn då de inte hittar något fel, på vår gröna Citroën. Framför allt blir det billigare så. Det blev inte ens något påpekande denna gång. Två däck ska vi snart byta, säger Mysingen, men de sa inte något om för lite mönsterdjup.


Vi har börjat att vandra ut tidiga mornar igen, allt eftersom Mysingen har piggnat på sig. Dessa bilder tog jag häromdagen.



 

En vacker rondell, på Tulegatan. Mycket med blommande växter fortfarande.



 

Det blommar också så fint vid Tornparken.


 

Där har de också denna lekplats. Mycket med liv och rörelse här på dagarna, men tidiga mornar, lugnt och stilla.



 

Vasagatan har de gjort till gågata i sommar och det finns många restauranger där omkring.


 

Här är början av Vasagatan. Ser att Mysingen också kom med på bilden. Är så glad och tacksam att vi återigen kan vandra ut, visserligen går det inte fort, men vem har bråttom?



  



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards