Alla inlägg den 2 oktober 2014

Av wiolettan - 2 oktober 2014 08:38


Ja, vad ska man säga. Är det inte det ena så är det, det andra. Är det inte så det sägs?


Men, det kanske inte är så mycket annat att vänta? Vaddå så mycket annat att vänta, det är det visst det. Många fina friska dagar framför oss med sång och glädje. Inte ska vi väl dra ner rullgardin så där bara? Upp med hakan och se framåt. OK.


Idag ingen ute promenad, vi har endast varit till SPF lokalen. Mysingen skulle lämna protokoll han skrivit, för underskrift och så måste han laga deras skrivare, de ringde igår och sa att den inte fungerade. Men, det gör den nu.


Stjärnorna skriker inte,

blommorna skriker inte, träden skriker inte.

Det är bara det plågade och oroliga hjärtat, som skriker med

allt högre decibel.


Så står det i en bok med ordspråk som jag har. Kan ligga något i det.


I samma bok står det:


Sorgen har en broder på jorden,

som heter Tröst och en syster i

himmelen, som heter Guds Frid.


Önskar er en bra dag med en sann liten barnhistoria.


Pappa och Bosse var på väg hem från ett möte i kapellet.

"Pappa, tävlar dom i församlingen om att vara bäst på att be"?

"Neej, varför tror du det"?

"Jo, för när nån har bett riktigt länge så ber en annan ännu längre, och pastorn sa ju idag att farbror Eriksson leder i bön.



  
Detta såg vi på en trottoar en morgon.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards