Alla inlägg den 13 november 2017

Av wiolettan - 13 november 2017 10:19


Nu är det höst på riktigt. Det kändes tydligt i morse då vi vandrade ut. Vi hade minus 3 grader men ingen halka, vilket gläder mig. Visserligen var mysingen i fredags till en skomakarfirma och köpte broddar, men det är bra så länge de inte behöver användas. Han fick 40:- i rabatt för att han var den första kunden i år som hade köpt broddar. Skoj, eller hur?


Häromdagen tog vi en tur ner till sjöarna, länge sedan senast.


 

Råstasjön i Solna, men vi gick inte runt den. Hoppas att det kan bli snart.


 

Golfängarna, fortfarande lite gröna.



 

Undrar vad mysingen kollar in här?



 

Jo, denna anläggning. Bangolf, tyst och lugnt, kanske stängt för vintern.


 

Några höstblommor kämpar.


 

Rosorna börjar mer och mer försvinna.


 

Men än finns det några som lyser med sin närvaro.



  

Här har kommunen jobbat, ännu inte riktigt klar. Mer löv att blåsa finns det.



  

Änderna i Lötsjön tar det piano. Simmar runt och väntar på att någon ska komma med brödbitar.


Då vi var på hemväg mötte vi en dam som kom med en hel kasse full med limpor och bröd. Måste nästan ha fått något överblivet ifrån en affär. Jag tänkte på de stackars gräsänderna. Hur ska deras magar klara detta? Kan inte vara nyttigt. Gräsänder kan jag tänka mig ska äta gräs.


Några visdomsord, som jag försöker att tänka på.


Om du för hastigt värderar eller förkastar,

kommer du lika hastigt att bli överrumplad

av grym besvikelse, eller glad överraskning.

 

Vid minsta tveksamhet bör du avstå från att döma

eller bedöma, tills du har tillräckligt

med fakta som talar för eller emot.






Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards