Alla inlägg den 29 november 2017

Av wiolettan - 29 november 2017 09:17


...är tålig och mild, kärleken avundas icke,

kärleken förhäver sig icke, den uppblåses icke.

Den skickar sig icke ohöviskt, den söker icke sitt,

den förtörnas icke.

Den hyser icke agg för en oförätts skull.

Den gläder sig icke över orättfärdigheten,

men har sin glädje i sanningen.

Den fördrager allting  den tror allting

den hoppas allting den uthärdar allting.      1 Kor. 13 4-7


Något att tänka på i denna tid då det verkar som många människor, för att inte nämna regeringar, bara tänker på sitt och sig själva.


I morse då vi vaknade småduggade det och vi tänkte först vänta med morgonpromenaden, men vi klädde på oss för att kunna klara regnandet och gick ut.


Då vi hade gått ett tiotal meter, kanske, så slutade det att regna. Mysingen säger "nu kommer dom, så nu måste vi krana av". Han är lite skojsam så där. Men, vi hade i alla fall uppehåll hela tiden vi var ute men strax efter det att vi hade kommit hem, började det att regna igen och nu vräker det ner. Det blir en innedag, kan jag tänka mig.


 

Några tänkvärda ord ifrån min optimistlåda.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards