Alla inlägg den 20 november 2017

Av wiolettan - 20 november 2017 09:59


Nu har det kommit lite pudersnö här hos oss också. Minus 3 grader i morse och det ska komma mer nederbörd så vi får väl se om vintern nu tänker göra sitt intåg, även här på östra sidan av Sverige.



 

Anders Petter Löfström, Sundbybergs grundare står staty vid Esplanaden, nedanför Tornparken och jag passade på att ta en bild av honom då vi var på väg ner till affären för att handla. Han ser lite rolig ut, med snö som en extra mun på hakan.



 

I Tornparken, vid Lekplatsen var det lite vitt, men ännu så länge inget för barnen att leka i.


Då vi var i affären ringde mysingens mobil.


"Var är du någonstans".


"Vi är på Willys och handlar".


"Här sitter vi och väntar på dig, det är styrelsemöte idag". Ajaja, du. Mysingen har så mycket omkring sig och jag tänkte inte heller på att en månad redan har gått sedan förra gången. Eftersom han är protokollsekreterare så måste han kanske vara där. Nu handlade vi klart och sedan rusade han iväg, cirka fyrtio minuter sen. Men av dom fyrtio minuterna så dricker de kaffe i trettio, så han tyckte inte att det gjorde så mycket.


Eftersom vi på hemvägen hade bråttom så gick vi inte runt, utan trappan upp vid parken. Vi brukar inte gå där, bara nerför, för den är jobbig för mig. Det blev det denna gång också så jag stannade och ställde mig åt sidan för att vila samtidigt som en tonårig tjej rusar förbi.


"Åh, tack så hemskt mycket, så snällt", sa hon.


Då blir jag glad. Det finns så många snälla och fina ungdomar. Hon trodde att jag stannade enbart för att släppa förbi henne, men det var ju också för att min ork tog slut.



Trevlig måndag och ny vecka önskar jag er som tittar in till mig.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards