Alla inlägg den 8 november 2017

Av wiolettan - 8 november 2017 08:18


Idag vill jag gratulera en kompis som fyller år. Inte något jämt antal, det fyllde hon i fjol.


 

Hon kommer hit vid 3-tiden så vi får umgås lite. Ett stort GRATTIS.


Annars, min mysings kompis är fortfarande på sjukhuset och vi vet ännu inte vad han har drabbats av. En teori som en läkare hade var att det blev hjärtstillestånd och de sa att de skulle dagen efter operera in en pacemaker. Så kommer en annan läkare och säger att det ska inte bli någon pacemaker här inte, det var alldeles för dyrt. Säger han direkt till patienten. Vad ger ni mig för det?


Vi kan bara avvakta och se.


I förrgår åkte vi i alla fall till Nynäshamn med kompisens bil som stod här. Det är dyrt att stå parkerad här dag efter dag om man inte har boendeparkering. Vi fikade med hans fru som är mycket orolig, vilket jag förstår. Men, hon bjöd på kaffe och världens godaste toscabakelse. Hemresan blev med buss och tåg. Det tog mer än en och en halv timme.


Mysingen hade lite svårt, eller mycket svårt att komma in i kompisens bil, som var liten och lågt i tak. Han fick, på något sätt, krångla sig in, vika sig nästan halvdubbel, såg mycket jobbigt ut. Men väl inne i bilen så gick det att köra, fast inga gupp för att inte slå huvudet i.


 

Men, snäll som mysingen är så ställde han upp och det gick bra.


Nu på förmiddagen ska vi gå till vår sånggrupp och öva lite julsånger att sjunga på en glöggträff för SPF:are i december. Jag har inte kunnat vara med och öva på över en månad. Men, idag ska det gå bra.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards