Alla inlägg den 3 november 2017

Av wiolettan - 3 november 2017 14:56


Tittar in för att önska er mina bloggvänner en trevlig helg.


Är det Allhelgonahelgen, eller inte? Inte kanske, för Allhelgonadagen var ju i onsdags. Nja, det är nog min ena almanacka som har skrivit fel. På den ena står det Allhelgonadagen den 1:a nov,. alltså i onsdags, på den andra står det Alla helgons dag i dag. Får googla på det.


Det får vara som det vill med det men vi har i alla fall varit till 3 kyrkogårdar i dag och tänt ljus. Vi åkte tidigt för att inte behöva trängas. Har för mig att det vid Skogskyrkogården är förbjudet att köra in med bil efter klockan 10 denna dag.


 

Vi tände ljus, satte dit en krans och ljung, på min förra mans grav.


Jag tycker att det är så snällt att min nuvarande man följer med mig dit och tänder ljus.


 

För det får han detta hjärta. Jag såg det häromdagen då vi var ute och agerade brevduvor. Vi delade ut medlemsbladet till en del av medlemmarna i SPF och då fanns detta hjärta uppsatt på en annonstavla i ett av husen.



Strax kommer en kompis till min mysing hit och vi ska fika lite. Sedan åker de iväg till stan och så kommer de tillbaka vi 24-tiden, då jag kanske har somnat.



Tänk på detta.


Livet behöver inte vara perfekt

för att vara underbart.




Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards