Alla inlägg den 1 november 2017

Av wiolettan - 1 november 2017 08:35


Häromdagen skulle jag rensa lite SMS från min mobil och upptäckte då att jag hade flera äldre meddelande ifrån min mysing som han hade skrivit till mig då jag låg på hjärtintensiven. Innan jag raderade dom så skrev jag av alla rader  och rim och noterade dem i min SMS diktsamling.


Jag har nämligen en sådan på min dator. Nu för tiden får jag sällan SMS, händer inte varje vecka ens. Förr då min mysing bodde på sitt håll och jag på mitt, innan vi var gifta, alltså före 2010, skrev vi ofta små dikter till varandra. Dessa små kärleksmeddelanden har jag sparat. Tänker att de kan vara bra att ha om jag skulle ge ut en bok till.


Här nedan kommer tre, av alla små SMS, som han skrev till mig.


Jag behöver Dig, Du är mer än en vän, med Dig kan jag tala öppet.

Att Du sedan är förbenat söt, det får jag ta på köpet.

 

Dags på var sitt håll sig knyta

och kärleksord på mobilen byta.

IL Y, Yes i do, kan du tro.

 

Arla och särla, med längtan och glädje.

tänker jag på Dig, det måste jag medge.


Det var ju tvunget att bli korta rader för det ryms ju inte så mycket i ett meddelande, men vi skrev nästan alltid på rim och tyckte att det var roligt.



 

Något annat som vi tyckte var roligt var att åka och se nya platser. Här på en resa, innan vi var gifta.


Vi tycker om att resa nu också, fast det blir inte så ofta längre.


Hoppas att ni som läser min blogg får en finfin dag.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards