Alla inlägg den 14 november 2017

Av wiolettan - 14 november 2017 10:01


Det finns vissa människor som praktskt taget dagligen stjäl ifrån sina medmänniskor, utan att tänka på att det är stöld. För det är inte stöld i vanlig mening, att de tar en sak eller egendom ifrån någon. Nej, det är djupare än så.


De stjäl energi, goda humöret, glada stämningen och fyller istället på med negtiva påpekanden, yttrande och ifrågasättande.


Jag har mycket svårt att "komma tillbaka" efter en sådan pärs, tillbaka till mitt vanliga positiva jag. Det tar timmar och för det mesta dagar innan jag blir mig själv igen. Det låter kanske egoistiskt och självupptaget, men jag åker ner så djupt och ser då bara mina egna fel och brister och funderar, är det mig det är fel på? Varför gör jag så, eller varför är jag inte så istället? Då jag åker väldigt långt ner så kan jag inte ens tänka, ja men Gud skapade mig så här, jag har det här hjärtat för andra, jag kan inte bara slå knut på mig själv för att vara någon annan till lags. Jag funderar nästan hela tiden, fram och tillbaka och blir aldrig klokare.



I skolan hade man haft en lektion om människokroppen och Jocke skulle skriva sin första uppsats i biologi om människans sinnen. Han skrev:

"När vi ser på ett föremål, passerar ljus in genom ögat vidare in i hjärnan, där det stora mörkret råder."



 

Detta är inte hjärnan, men nästan ett hjärta.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards