Alla inlägg den 2 november 2015

Av wiolettan - 2 november 2015 07:56


En liten kort morgonpromenad idag igen. Min mysing har fortfarande ont i sitt knä plus att han börjar känna sig förkyld, ont i halsen och så´nt. Hoppas att han orkar följa med mig in till storstan till läkarbesöket idag. Då ska jag verkligen försöka att hitta själv så att jag kan det till nästa gång. Mitt lokalsinne är obefintligt, så det är lite av egoism som gör att mysingen följer med, tror jag. Han vill inte att jag ska virra bort mig och han ska sitta hemma och undra och fundera, det har hänt förr.


Läkarbesök ja, det vill jag gärna förtränga. Förstår inte varför jag tycker att det är så bedrövligt jobbigt. Läkaren kommer ju "bara" att kolla av min pacemaker, ultraljud på hjärtat, ta blodtryck och lite annat smått och gott. Blodproverna har jag tagit redan.


Det är en del som jag också skulle vilja fråga doktorn om men det vet jag av erfarenhet att det inte blir något av med det. Jag glömmer bort att fråga. Än om jag skriver en minneslapp, glömmer ändå att ta fram lappen, det har hänt förr. Förstår inte hur jag är funtad, jag blir stum som en fisk, nästan med gapande mun också.


Det brukar börja med att läkaren hälsar och frågar: "Hur står det till"? "Jo, tack bra", säger jag, det är allt.


Besöket kostar 550:- inte billigt, men snart har jag frikort igen, kanske redan idag. 350:- för undersökningen och 200:- för pacemaker kontrollen.


Det påminner mig om en historia.


Nyutexaminerade Rune hade börjat sin läkarpraktik. En dag kom han till sin far, som också var läkare och sa:

"Pappa, på fjorton dagar har jag lyckats göra fru Dahlgren på Villavägen frisk. Du vet hon som gått i över tio år hos dig".


"Tja", sa fadern eftertänksamt. "Faktum är att det är hon som i stort sett har finaniserat din utbildning".



Snälla, tänk lite på mig i eftermiddag, jag ska vara där halv tre.





Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards