Alla inlägg den 28 november 2015

Av wiolettan - 28 november 2015 08:36


Har ni hört om dessa "sanningar"?  

FRÅGA: Är simning bra för figuren?

SVAR: Tja, se på valar...


FRÅGA: Jag har hört att idrott är bra för hjärtat och kan förlänga livet,
stämmer det?


SVAR: Ditt hjärta är programmerat till att slå ett visst antal slag under
livet. Kasta inte bort dem på träning! Genom träning slår hjärtat snabbare, och
du förkortar livet! Vill du leva längre? Ta dig en tupplur!



FRÅGA: Borde jag skära ner på måltider innehållande kött, och äta mer frukt
och grönsaker?


SVAR: Här måste du försöka att förstå logisk effektivitet. Vad äter en ko?
Gräs. Och vad är det? Grönfoder. Så en biff är inte något annat än ett
effektivt sätt att äta grönsaker på. Ät kyckling, och få i dig majs! En
fläskkotlett kan ge dig 100% av rekommenderat dagligt intag av grönsaker!



Idag kom vi ut lite, en kort promenad men ändå, det kändes fantastiskt, ja skönt tror ni att jag ska skriva, ja visst, det var det men också mycket jobbigt. Men några steg i rätt riktning.


Nu är det Lisa med Ring så spelar vi och sedan kommer Anders med Melodikrysset, två radioprogram som jag gärna inte vill missa. De är båda program med både musik och frågesport, ämnen som ligger mig varmt om hjärtat.



 

 
Sedan får vi, mysingen och jag rå om oss själva. Ni får bara se baksidan idag.









Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards