Alla inlägg den 9 november 2015

Av wiolettan - 9 november 2015 06:51


I förra inlägget undrade jag var ifrån mysingen hade tagit en stadsbild. Den visade en del av Uppsala och Uppsala domkyrka och svaret skulle vara innifrån Uppsala slott. Han hade tillsammans med sina logebröder varit inbjuden till landshövdingen som bor där i slottet. Där uppe i tornet var det en vidunderlig utsikt över sta´n.


I dag har jag en annan fråga som jag hoppas att ni kan hjälpa mig med.


 

Vad är detta för blomma?


 

En närbild. Den ser nästan ut som en julblomma, men den är mera skär än röd.


Jag fick den av en gäst och glömde att fråga vad blomman heter. Jag måste ju kolla hur den ska skötas, med vatten och ljus och så´nt. Jag har inga gröna fingrar alls men älskar blommor.


 

Här en närbild av en av mina kaktusar. En ovanlig för den är vit. Bilden tog jag igår. Blomman har många knoppar.


Hoppas att vi alla får en finfin måndag.




Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards