Alla inlägg den 12 november 2015

Av wiolettan - 12 november 2015 09:25


Mina "småsyskon, tvillingarna" som vi kallade dom då de var små, vill jag gratulera idag. De fyller 67 år.


Jag är så glad och tacksam att dom finns, bägge två, båda förgyller mitt liv på olika sätt.


Kommer så väl ihåg då de föddes, jag var sju år då och min äldsta syster kom och talade om att vi hade fått syskon.


"Mamma har fått tvillingar så vi har två nya syskon, en bror och en syster, men kanske blir det bara en som klarar sig. Pojken är så svag och liten". Men mot alla odds överlevde han.


Stort GRATTIS till er båda.


 

Här syns vi yngsta i syskonskaran, de fem äldsta är inte med här. Tvillingarna står längst fram. Kanske var de 2-3 år här. Kommer inte riktigt ihåg. Alla utom min bror har händerna på ryggen, uppställda för att fotograferas.


Om ni vill se fler lite äldre kort av oss syskon så klicka till höger här på bloggen där det står "För två år sedan, stort Grattis".


I morse gick vi en liten kort halvtimmes promenad, det räckte. Mysingen ska ringa doktorn idag så att han kan få hjälp med sitt knä.


 

Vid morgonrundan såg vi denna fina blomsteruppsättning i en port.


Nu dags ner till tvättstugan igen.


Ha en finfin dag alla som tittar in.

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards