Alla inlägg den 5 november 2016

Av wiolettan - 5 november 2016 09:32


Nu på morgonen ser jag att solen tittar fram lite. Ovanligt, den har inte synts till mycket de senaste veckorna, den har haft semester efter sommaren. Vi har minus 3 grader och någon mm snö på vissa ställen.


 

Den här bilden tog mysingen i morse vid morgonrundan. Första snöbilden i höst. Jag saknar att inte kunna gå runt sjöarna, men vi ser framåt. I love you. Kärleksbudskap på morgonen, inte dåligt.


Igår skjutsade mysingen mig till Skogskyrkogården så att jag kunde tända ljus och lägga grankvistar med rosor på min förra mans grav. Vi gjorde det igår för idag är det sannolikt alldeles för mycket folk och den här dagen är det också stängt för bilar där. Brukar vara så på Alla Helgons Dag.


Han bilade också till Haga Norra, hans morföräldras grav samt till Duvbo kyrkogård där mysingens föräldrar och farmor och farfars grav finns.


 

Detta kapell har mysingens farfar byggt. Han var byggmästare här i Sundbyberg och dog 1928 endast 42 år ung.  Ungt även för att vara på den tiden. Det lilla kapellet finns på Duvbos kyrkogård. Ser ni vad det är som står där till vänster på bilden, vid husknuten? Något vitt. Jag såg det inte förrän jag fick fram bilden, men vet inte vad det kan vara.


Den här dagen blir även den en innedag. Det var bra att komma ut lite igår. Både jag och bilen tyckte det. Har fortfarande ont efter ingreppet och förkylningen verkar ha slagit sig på örat. Det går över och inget att hänga läpp för.


Hoppas att vi alla får en finfin helg.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards