Alla inlägg den 18 november 2016

Av wiolettan - 18 november 2016 08:55


Häromdagen kom det ett brev på posten med två lotter. Mysingen och jag skickar in korsordslösningar varje vecka, antingen över Internet eller brevledes och får som belöning, ibland, några skraplotter. Nu var det länge sedan. Det har inte hänt sedan vi vann 5.090:- tror jag det var.


Brevet var adresserat till mysingen och han var inte hemma så jag fick snällt vänta till kvällen då han dök upp, med att skrapa.



Det är nästan det roligaste med att vinna lotter, detta med skrapningen och spänningen. Det var två lotter och mysingen skrapade en och vann 90:- och jag skrapade den andra och vann också 90:-. Hur stor är oddsen för det? Inte stor alls om ni frågar mig.


Vi blev glada som två barnungar som har fått en ny leksak, eller kanske en hund eller katt som fått något.


Kontentan av det hela som jag vill komma fram till är.


Lös korsord. Det stimulerar hjärnan, förhoppningsvis lär vi oss nya ord. Det är roligt att ibland få några lotter per post och det är spännande att skrapa och det är härligt att ibland vinna. Än om det är småsummor.



 

Åt kräm och mjölk en lunch och ser ni vad som har bildats på tallriken? Ett litet hjärta. Märkligt. Jag har själv inte gjort något medvetet för att det skulle bli ett hjärta.





Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards